#16 diy: forest in jar

14:42 chillout 44 Comments


Pogoda za oknem deszczowa i co jakiś czas - przynajmniej u mnie - pada śnieg. Większość z nas tęskni za piękną wiosną czy nawet latem, kiedy życie wręcz 'kwitło'. Nie tylko nasze życie, ale cały ekosystem wokół nas - trawa była zielona, na łąkach rosły piękne kwiatki, które można było podziwiać, ale też zwierzęta cieszyły się otoczeniem. Jeśli też za tym tęsknicie, mam dla Was świetną propozycję! Możecie zrobić własny 'LAS W SŁOIKU' i właśnie z tą propozycją dzisiaj do was przychodzę. 
Może się wydawać, że wykonanie własnego ekosystemu jest bardzo czasochłonne i trudne. Wbrew pozorom, jeśli mamy na to pomysł wcale nie jest to takie złe jak nam się wydaje. Trzeba jednak pamiętać o tym, jak satysfakcjonujące będzie wykonanie!

Do wykonania lasu w słoiku będziemy potrzebować następujących rzeczy :



Następnie do naszego słoika bądź też innego szkła wsypujemy warstwę żwirku, potem węgiel aktywny (ok. 1 cm), ziemię ( ok. 4-5 cm) i na samej górze również żwirek.



 W ziemię wsadzamy roślinki i gotowe!:)




Jeszcze żeby dobrze zadbać o nasze kaktusy i sukulenty warto zakupić taki nawóz, a roślinki będą bardziej odżywione i na pewno będą lepiej rosły:)



I na koniec mam dla Was kilka zdjęć, które mogą zainspirować Was do zrobienia własnego lasu w słoiku.





+ jak widzicie nie tylko w lecie można zrobić swój własny las - chociaż jak wiadomo można wtedy wybrać się do lasu i zabrać stamtąd jakieś roślinki
+ nie każda roślinka może być wsadzona w otwarte szkło, poczytajcie o tym w internecie jeśli chcecie zrobić coś podobnego ale z innymi roślinami, również zamiast kamieni stosujemy wówczas piasek

Piszcie w komentarzach co sądzicie o tym pomyśle i czy się Wam podoba:)

44 komentarze:

  1. Ojej jak ładnie to wygląda ;) Najlepiej w słoikach i geometrycznych szklanych doniczkach. Pomysł jest świetny. Dodaje zapewne klimatu w twoim pokoju! Ja lubię zimę, ale również tęsknię za latem..

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda to genialnie! Nie dość, że wygląda fenomenalnie (styl tumblr), to jeszcze są to rośliny i ogólnie aww <3 Muszę wypróbować!
    lipcowaja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda to naprawdę bardzo ładnie :) Pozdrawiam!
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Od pewnego czasu chodzi mi po głowie, zrobienie takiego lasu w słoiku. Świetnie to wygląda

    itneverendsblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny efekt. Osobiście nie mam ręki do roślin.

    Pozdrawiam kochana :* glamcia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie już śnieży. Ślicznie ci to wyszło. Widziałam już ostatnio coś podobnego i na pewno spróbuję!

    little-foxblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojeeej co za cudo! Wygląda to genialnie :D


    Pozdrawiam, Peensieve

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak cudnie to wygląda! Świetnie Ci to wyszło :)
    http://by-koni.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda to super, ale czy wystarczy tym roślinom tyle ziemi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy, robiłam coś podobnego tylko w słoiku i z innymi roślinami i wszystko super się przyjęło:)

      Usuń
  10. oooo super pomysł, na pewno wykorzystam kiedy będe się przeprowadzać! obserwuje :) martawbu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. BArdzo pomysłowo i kreatywnie - efekt wyszedł świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda to świetnie! Na pewnko kiedyś coś takiego zrobię :)
    💦 YOZIZIRA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. jejku jaki super pomysł <3 wygląda to pięknie

    http://wooho11.blogspot.com/ - Jeśli mogłabym prosić o kliknięcie w linki w nowym poście byłabym bardzo wdzięczna <3

    OdpowiedzUsuń
  14. O rajciu o rajciu o rajciu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wow !! Jak to pięknie wygląda ! Muszę na nowy rok coś sobie takiego wykombinowac :) Buziaki :* http://szymkowerobotki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. super pomysł i świetna ozdoba! Na pewno kiedyś sama skorzystam i zrobię sobie w wolnej chwili coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale to świetnie wygląda. Podoba mi się taki nowoczesny styl ;) Kiedyś coś takiego wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł mega :) Chociaż ja tam uwielbiam zimę, śnieg, mróz, jeju, ja żyję dla tej pory roku ;)

    http://karmelowablondynka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. O kurde ale mega efekt końcowy ;D nie spodziewałam się że to może tak świetnie wyglądać:)

    grlfashion.blogspot.com
    Zapraszam:* odwdzięczam się za kazdą obserwację:)

    OdpowiedzUsuń
  19. świetny pomysł <3 jako fanka ciepełka muszę coś takiego zrobić :D

    Zapraszam! Jeśli ci się spodoba zaobserwuj, będzie mi bardzo miło :)
    gabrielle-fashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. już mam świetny pomysł na zbliżające się urodziny przyjaciółki

    https://dressupwithpatt.blogspot.com/
    dodaję do obserwacji :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Widziałam coś podobnego ostatnio u Banshee, super pomysł ;).

    OdpowiedzUsuń
  22. Taki las w słoiku to coś świetnego, a przy okazji pięknie się prezentuje! <3
    Pozdrawiam!

    lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. może coś takiego by się i u mnie sprawdziło. ;) wygląda przepięknie, a że to kaktusy to może byłaby szansa, że bym ich nie ususzyła. ;)
    pozdrawiam serdecznie.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. ślicznie wygląda:)
    co powiesz na wzajemna obs?
    daj
    znać w komentarzu:* buziole

    OdpowiedzUsuń
  25. Dziękuję za ten post ♥
    zawsze chciałam swój ' lasek ' w pokoju. Idą święta więc muszę się kilku rzeczy z pokoju pozbyć i zrobię sobie swój lasek :)
    Mój Blog

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajne DIY . Niebawem skorzystam, w moim pokoju przydały by się jeszcze jakieś roślinki :)

    https://zwyczajnaminika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakie to ładne! Z chęcią sama coś takiego zrobię :)
    Mój blog - Klik

    OdpowiedzUsuń
  28. Świetny pomysł i super efekt! Może jak będę remontować pokój to wprowadzę do niego takie "dodatki".
    Mój blog: Recenzje Filmów. Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  29. Niestety u mnie w domu żadna roślina nie wytrzymuje dłużej niż rok :/
    https://paulan-official-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  30. Całkiem nieźle to wygląda, jednak takie coś zdecydowanie nie dla mnie. Nie potrafię dbać o żadną roślinę, poza tym, niezbyt lubię niepotrzebne dodatki...

    Pozdrawiam gorąco ♡♡♡
    MADEMOISELLE BLOG

    OdpowiedzUsuń
  31. Świetnie to wygląda! Od dłuższego czasu chcę zrobić coś takiego aczkolwiek szukam czegoś w stylu ostatniego zdjęcia :)

    Zapraszam!
    https://luxjulia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetny pomysł!

    Zapraszam na nowy post! Sprawdź KONKURS na końcu wpisu - DO WYGRANIA KOSMETYKI!
    ALEXANDRAK-BLOG.BLOGSPOT.COM



    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo pomysłowe :D Wygląda to naprawdę niezwykle efektownie :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://mayyflowerblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  34. mega fajne cos takiego, można dodac troche życia pomieszczeniu!

    OdpowiedzUsuń
  35. Jaki kreatywny pomysł :D nie pomyślała bym o tym
    Pozdrawiam http://dominikakummer.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Muszę przyznać, że wygląda to naprawdę cudownie i z miłą chęcią dodam taką ozdobę do swojego pokoju. Kula nie robi na mnie, aż takiego wrażenia jak słoik. :)

    http://amlodzinska.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Ale cuda! :) Świetny pomysł!

    Magda - Serenity. Wanderlust. Marriage.
    http://swm-pl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń